Tuesday, 29 May 2018

Set Gastrik Atasi Masalah Anda


Gastrik terbahagi kepada 2 jenis iaitu gastritis (keradangan lapisan mukosa yang melapik dinding perut dan ulser perut atau peptik  pada lapisan sel yag lebih dalam (lebih teruk berbanding gastritis).

Kebiasannya gastrik dirujuk kepada keadaan yang pertama (gastritis). Lazimnya, keradangan berpunca daripada jangkitan bakteria helicobacter pylori (H. pylori) yang turut menjadi penyebab utama kepada kebanyakan ulser perut.




Tanda-Tanda Gastrik
1) Sakit perut (pada bahagian atas perut atau abdomen)
2) Senak, berangin atau pedih
3) Rasa tidak selesa
4) Sendawa berulang kali dan kerap ketut selepas makan
5) Rasa mual (loya) dan muntah
6) Hilang selera makan
7) Berat badan turun, najis menjadi hitam seperti tar, muntah mengandung darah atau berwarna gelap seperti kopi (pada peringkat yang teruk)   


Tahukah anda apa Punca Gastrik

Punca utama gastrik bermula daripada amalan gaya hidup sejak muda. Jadi untuk elakkan terkena gastrik boleh ubah gaya hidup mulai hari ni. Kalau dah memang ada gastrik pun, cara-cara kurangkan gastrik yang saya kongsikan kat bawah ni boleh bantu legakan kesakitan kalau simptom gastrik menyerang.

1. Elakkan makanan pedas dan berempah dan juga makanan yang selalu buatkan rasa sakit perut seperti makanan berminyak dan juga berlemak.

2. Makan lebih kerap pada siang hari tapi dalam kuantiti yang sedikit-sedikit untuk elakkan perut rasa lapar dan pedih. Selalu sediakan biskut disisi.

3. Hentikan minum minuman beralkohol.

4. Belajar untuk mengawal tekanan dalam kehidupan dengan mengamalkan senaman, yoga ataupun dapatkan kaunseling.

5. Ambil vitamin B12, vitamin E dan vitamin C untuk menggantikan kehilangan vitamin-vitamin berkenaan semasa kesakitan akibat serangan gastrik. Soya protein ESP dan Ostematrix mengandungi kalsium yang bersifat alkali untuk mengurangkan keradangan perut dan sakit hulu hati akibat gastrik.

6. Boleh amalkan makan halia atau minuman halia untuk buang angin. Supplement Peppermint Ginger Plus sangat handy untuk dibawa kemana-mana dan sesuai diamalkan. Rasa pun sedap berangin tak susah nak makan atau minum sebagai bancuhan teh.

7. Amalkan minum air kelapa, licorice tea, buah-buahan segar seperti nenas dan betik yang bersifat alkali untuk meneutralkan asid perut.

8. Minum air sekurang-kurangnya 3L air sehari untuk kurangkan simptom.

9. Elakkan minuman alkohol, minuman kafein dan minuman bikarbonat.

10. Elakkan makan makanan yang mempunyai bahan pengawet seperti makanan diperap, dijeruk dan makanan masam.

11. Amalkan mengambil sarapan dan elakkan makanan berasid di waktu pagi. Elakkan makan lewat supaya asid perut tidak terkumpul.

12. Kalau perut rasa pedih dan tak tahan, boleh cari ubat anti-asid di farmasi untuk kurangkan pedih perut, angin dan dalam masa sama lindungi lapisan perut daripada tercedera akibat tindakan asid perut berlebihan.

13. Kalau gastrik selalu terjadi dan sukar dikawal, boleh dapatkan ubat gastrik yang bukan dalam kumpulan NSAIDs daripada doktor.

Untuk penghidap gastrik kronik sekiranya gastrik masih berterusan, dapatkan rawatan daripada doktor. Doktor mungkin akan cadangkan pengambikan ubat yang menghalang penghasilan asid ataupun ubat penghalang asid (acid blocker) untuk mengurangkan pembebasan asid ke dalam saluran pencernaan.

Bagi kes kronik, doktor juga mungkin akan jalankan ujian x-ray untuk melihat lapisan perut, ujian darah untuk mengenalpasti sekiranya anemia akibat pendarahan dalam perut, stool test untuk mengenalpasti sekiranya ada darah dan jangkitan bakteria dan rawatan membasmi bakteria H. pylori sekiranya sah terdapat jangkitan.

Selain daripada itu anda juga boleh ikhtiar mengamalkan set Gastrik dari Shaklee.



Set Gastrik Shaklee yang terdiri daripada




Tahukah anda apa function setiap supplement shaklee dalam meredakan gastrik anda.

ESP

Komponen paling penting dalam gastrik iaitu seumber protein yang tinggi untuk pembentukan sel-sel kulit dan dinding usus yang baru untuk meulihkan semula dinding usus yang telah terhakis akibat gastrik. Elakkan pendarahan usus dari berlaku. memelihara ketebalan sel-sel kulit dalaman. Ia juga mempunyai sifat ALKALI yang tinggi yang boleh membantu meneutralkan asid hidrokolik dalam badan. Selain memmperbaiki sel dalaman untuk elak gastrik, ia juga membantu memulihkan sel kulit luaran supaya tampil lebih cantik, berseri.


OSTEMATRIX

Ostematrix mengandungi Magnesium dan Vitamin D yang sangat tinggi dan mudah diserap. Ia berkepentingan dalam meneutralkan asid yang telah menembusi esphagus dalam perut yang menyebabkan pedih ulu hati. ia juga merupakan kalsium yang mudah diserap oleh badan. Kurangnya kalsium menjadi penyebab utama serangan gastrik. Tak caya? cuba tanya mereka yang sering terkena gastrik ni suka minum susu tak? Berapa kerap minum susu atau ambil makanan yang bersumberkan kalsium. Pasti kurang kan..


PEPPERMINT-GINGER PLUS

Peppermint-ginger plus ni adalah pudina segar yang juga mengandungi halia yang hanya ditanam secara organik di negara beriklim sejuk. ia berfungsi untuk mengeluarkan angin dalam perut dan mengurangkan asid berlebihan daripada memenuhi ruang dinding perut. Angin inilah yang membuatkan kita sering muntah kalau terkena agstrik yang teruk. Angin terdapat dalam setiap badan individu, cuma kuantitinya samaada banyak atau sedikit berbeza dari seorang ke seorang yang lain. Angin juga kekal di dalam perut kerana tingginya asid di dalam perut kita. Bahaya angin adalah kerana ia boleh menyebabkan gas yang boleh menekan urat saraf. Saraf ini begitu dekat dengan jantung dan paru-paru. Jika tidak dirawati, komplikasi lain yang melibatkan jantung dan paru-paru boleh berlaku dan berlakulah simptom seperti sesak nafas dsb.

Siapa yang Memerlukan Set Gastrik Shaklee Ini?
Untuk itu, Set Gastrik Shaklee ini disediakan khusus untuk yang mahu:
·         mengurangkan rasa sakit gastrik
·         mencegah sakit gastrik dari kembali, sehingga menganggu urusan harian
·         memulihkan sakit gastrik yang dialami, agar sembuh insya Allah


Jom tengok testimoni















PERUNDING VITAMIN ANDA
         SHIDA ABU BAKAR

  Shaklee Independent Distributor
              Id No : 1256201
       Contact No : 014-844 0163
Email : hasidaabubakar07@gmail.com
  Facebook : Hasida Abu Bakar


POSTAGE KE SELURUH MALAYSIA



*Jaminan Shaklee: Sentiasa Selamat, Berkesan dan Semulajadi
**Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit.










No comments:

Post a Comment

Apa Itu Resveratrol

Resveratrol adalah sebahagian daripada bahan semulajadi yang dikenali sebagai polifenol. Ia banyak ditemui di dalam tumbuh-tumbuhan termasu...