Thursday, August 2, 2018

Istimewa Alfalfa Complex Shaklee



Alfalfa Shaklee /Alfalfa Complex Shaklee merupakan Formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr Shaklee dalam tahun 1950-an. Diperbuat daripada tanaman Alfalfa (Medicago sativa) secara organik di California yang bebas dari pestisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos/baja bebas kimia.



Alfalfa merupakan satu tumbuhan yang kaya dengan pelbagai vitamin dan mineral yang penting yang diperlukan oleh tubuh. Ia juga dikenali sebagai “The King Of All Food” kerana mempunyai khasiat yang sangat banyak untuk kesihatan tubuh badan. Medicago Sativa memiliki gred yang paling tinggi di kalangan tumbuhan alfalfa.

Alfalfa yang digunakan dalam Alfalfa Complex Shaklee adalah Alfalfa yang dituai ketika cukup matang iaitu 2 tahun dan ia ditanam secara 100% organic tanpa baja beracun dan bebas daripada penggunaan racun perosak. Ratusan saringan kualiti dibuat untuk memastikan produk yang dihasilkan benar-benar selamat, kaya dengan nutrisi dan organik.Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam 6 meter ke dalam tanah mampu menyerap nutrien dan mineral daripada tanah secara maksimum, manakala daunnya kaya dengan klorofil.

Daun alfalfa dari Shaklee hanya dituai apabila ia telah mencapai tahap kematangan mutlak iaitu daun alfalfa yang telah matang kaya dengan klorofil. Daun-daun ini dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya.



Manakala bahagian lain yang tidak penting dilupuskan. Kemudian, daun-daun yang telah dikeringkan akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet. Keseluruhan proses ini dijalankan di bawah pengawasan dan kawalan Shaklee yang sangat ketat dan teliti Setiap tablet mengandungi 300mg alfalfa. Ia kaya kaya dengan vitamin A, vitamin C, vitamin E, vitamin K serta fiber, protein, kalsium, potassium, fosforus dan zat besi.



Keistimewa Alfalfa
1) Mencuci hati, darah, usus – Alfalfa Complex adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, selain membantu menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, darah. Selain dapat mencantikkan kulit dan otot.
2) Melawan Alahan – Memperbaiki keadaan kulit, dan hidung sensetif, kurap, bau badan dan ulat air dengan berkesan.
3) Perubahan patologi di dalam usus dan perut – Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.
4) Menyinkirkan Lemak dan Kolestrol – kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang dengan alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolestrol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi.
5) Melegakan keletihan – Melegakan keletihan dan sebagai rawatan kepada kebanyakkan penyakit.

Apa Kepentingan Alfalfa Complex Kepada Anda
Alfalfa Complex Shaklee bersifat alkali. Ia diuretik, anti-histamin, anti-inflamasi, anti-bakteria dan ejen pembersih darah semulajadi (detoks).

Antara kegunaan alfalfa adalah untuk mengembalikan gaya hidup sihat seseorang yang mengalami:
Berat badan berlebihan atau obesiti
Buasir
Darah cair
Kekurangan tenaga
Gastrik atau pedih ulu hati
Masalah gout
Masalah vagina longgar
Masalah Susu Ibu merundum
Masalah jangkitan pundi kencing
Masalah keputihan berlebihan
Masalah prostat
Masalah resdung
Ingin membuat detox untuk membersih hati, kolon dan darah
Masalah ekzema
Masalah jerawat
Masalah penghadaman
Mencegah edema (pengumpulan air dalam badan/water retention)
Lemak dan kolestrol tinggi
Simptom menopause
Paras gula di dalam darah yang tidak stabil

Siapa Yang Boleh Mengambil Alfalfa Complex
Individu berumur 13 tahun dan ke atas
Individu yang mengalami masalah yang disenaraikan di atas
Individu yang mempunyai berat badan berlebihan
Individu yang tidak gemar memakan sayur
Wanita menyusukan bayi

Siapa Yang TIDAK DIGALAKKAN Mengambil Alfalfa Complex Shaklee
Penghidap penyakit Systemic Lupus Erythomatosus (SLE)
Penghidap hyperthyroid
Penghidap Polycystic Ovarian Syndrome (PCOS) – perlu ambil dengan nasihat doktor
Individu yang sedang mendapat rawatan daripada pakar kesihatan.

Alfalfa Complex boleh diambil oleh pelbagai golongan tapi sebahagian orang tak boleh ataupun tak digalakkan ambil Alfalfa disebabkan keadaan kesihatan yang tak mengizinkan.

Sebaiknya sebelum mengambil apa-apa vitamin, dapatkan kepastian dan nasihat daripada doktor masing-masing samada sesuai ambil Alfalfa ataupun vitamin-vitamin lain. Setiap individu juga perlulah arif dengan keadaan kesihatan diri sendiri dan penyakit yang dihidapi supaya supplement yang diambil adalah bersesuaian dengan tahap kesihatan.

Cara Pengambilan Alfalfa Complex
============================
Alfalfa Complex boleh diambil ikut keselesaan dan keadaan kesihatan individu iaitu antara 2 biji hingga 10 biji sehari. Tetapi sebaiknya dapatkan konsultasi eksklusif daripada pengedar Shaklee anda supaya anda boleh dapat nasihat dan cara pengambilan yang sesuai dan tepat untuk anda. Sebab cara makan antara individu mungkin berbeza ikut keperluan. Dan cara makan juga ada pelbagai, mengikut nasihat pengedar masing-masing.

Alfalfa boleh diambil selepas makan ataupun sebelum makan mengikut tujuan pengambilan. Boleh telan ataupun dihancurkan dalam air untuk dijadikan teh herba sebelum diminum. Sebaiknya ambil bersama air kosong dan elakkan ambil bersama produk tenusu. Jika anda amalkan Alfalfa, elakkan pengambilan serentak ataupun jarakkan pengambilan Vitamin E, GLA Complex dan Ostematrix untuk fungsi vitamin yang lebih berkesan.

Harga Alfalfa Complex
Alfalfa Complex Shaklee dijual dalam dua serving size iaitu S (330 biji) dan L (700 biji)
Kecil : RM 57.50 (330 biji)
Botol Besar : RM 102.50 (700 biji)
Sajian: 30 hari Botol


Antara Set-set produk shaklee yang yang digabungkan dengan Alfalfa Shaklee


 Set Kesuburan Shaklee – Alfalfa Shaklee + GLA Shaklee (untuk kesuburan wanita)



Set Bersalin Shaklee / Set Berpantang Shaklee – Boleh lihat testimoni pengguna (Susu badan bertambah 2 hari guna Alfalfa Shaklee + ESP Shaklee)



Set Menyusu Shaklee



Antara Testimoninya









Nak order secara online, anda boleh  KLIK DISINI ESELL. Boleh menggunakan Credit Card atau Debit card juga.




PERUNDING VITAMIN ANDA
SHIDA ABU BAKAR
Shaklee Independent Distributor
Id No : 1256201
Contact No : 014-844 0163
http://shidaabubakar.wasap.my
http://shidaabubakar.wasap.my
Email : hasidaabubakar07@gmail.com
Facebook : Hasida Abu Bakar
https://www.facebook.com/shida.abubakar.18


POSTAGE KE SELURUH MALAYSIA
 *Jaminan Shaklee: Sentiasa Selamat, Berkesan dan Semulajadi
 *Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit.

No comments:

Post a Comment

SUPER FIBER MIX DESIGN (SFM) AT BATCHING PLANT

WHAT IS SUPER FIBER MIX DESIGN (SFM)  Forta-Fi® Fiber-Reinforced Asphalt Concrete Mix Design (FRAC) or also known as Super Fiber Mix Design ...