Tuesday, October 23, 2018

ATASI MASALAH JERAWAT DENGAN CEPAT


Masalah jerawat adalah masalah yang sering dihadapi oleh ramai orang tidak kira remaja atau orang dewasa, lelaki atau perempuan. Ia masalah normal tetapi yang menjadi tidak normal apabila masalah jerawat makin teruk dan semakin serius.



Masalah Jerawat



Kedudukan jerawat dimuka atau badan memberi makna sendiri yang berlaku akibat perubahan hormon atau kebersihan disatu-satu kawasan. Jadi amatlah penting untuk anda mengetahui maksud-maksud kedudukan jerawat tersebut bagi memudahkan anda membasminya.




Kedudukan Jerawat


MAKSUD DISEBALIK JERAWAT

Jerawat di dahi
Jika muka anda dipenuhi oleh jerawat di dahi, ini menunjukkan anda sedang dalam keadaan tertekan. Asyik nak marah sahaja. Jadi, apa yang perlu anda lakukan ialah tidur awal dan bangun awal. Jadikan rutin harian dan juga minumlah air kosong dalam kadar yang banyak.

Jerawat di hidung
Jika anda mempunyai jerawat di bahagian ini ia bermaksud perut atau sistem pencernaan anda menghadapi masalah. Elakkan memakan makanan sejuk kerana ia bakal menyebabkan pengeluaran asid gastrik yang boleh mendatangkan keburukan kepada perut anda. Jika teruk anda perlu berjumpa dengan doktor untuk maklumat lanjut.

Jerawat pada pipi kanan
Ini berkemungkinan berkait rapat dengan paru-paru anda. Sila jaga paru-paru anda, contohnya jangan atau kurangkan memakan mangga, taro atau seafood. Seafood dikatakan akan dengan senang menyebabkan anda mendapat alahan.

Jerawat pada pipi kiri
Ini pula berkaitan dengan hati anda atau mungkin darah anda mempunyai kadar toksin yang tinggi. Orang hati bermasalah ini dikatakan perlu memperbaiki mood. Jadi jagalah mood anda kepada yang baik-baik sahaja.

Jerawat di sekitar bibir
Ini menunjukkan kesukaran anda berkumur ketika hendak membersihkan gigi. Untuk memperbaiki keadaan kulit ini, makanlah buah dan makanan yang berserat tinggi, kawal rutin makanan anda dan sentiasa membasuh mulut dengan bersih.

Jerawat di dagu
Ini menunjukkan period anda sudah makin hampir. Dalam beberapa hari lagi, pasti anda akan mengalami haid. Apa yang anda perlu buat, gunalah produk penjagaan kulit yang anti jerawat.



Jika dibiarkan masalah jerawat diperingkat permulaan kemungkinan besar untuk menjadi lebih serius akan berlaku. Bagi yang sering mengalami masalah jerawat anda boleh cuba Set Jerawat Shaklee untuk mengatasinya.




Set Jerawat Shaklee




Vitamin C

Vitamin C amat bagus untuk kesihatan kulit selain meningkatkan imun badan supaya lebih tahan kepada radikel bebas dan serangan bakteria jerawat
Ia membantu mengatasi kulit jerawat dengan 2 cara iaitu bertindak sebagai antioksidan dan menghasilkan sintesis kolagen. Sebagai antioksida, Vitamin C akan menghalang sebarang radikal bebas dan kekotoran dari merosakkan kulit. Disebabkan kulit terdedah kepada pencemaran, toksin dan juga bertindak sebagai pintu keluar bagi toksin, maka ianya perlulah dilindungi secara konsisten.
Radikal bebas yang meningkat di kawasan kulit akan meningkatkan pengeluaran sebum dan akhirnya jerawat terjadi.

Keistimewaan Vitamin C.
Mencerahkan kulit.
Dapat membentuk kolagen dalam kulit.
Menggantikan tisu yg rosak dgn sel tisu yg baru.
Membantu masalah kulit senstitif (eczema & resdung ).
Mengatasi masalah jerawat pasir & jerawat nasi.
Boleh sembuhkan luka dgn cepat.




B Complex
B Complex memelihara kesihatan usus, memastikan zat makanan digunakan sel badan secara optimum dan bersifat anti-stress untuk menangani punca jerawat akibat stress dalaman
B-Complex  membantu penyebab jerawat adalah kurang B6. B-Complex lengkap dengan kesemua 8 vitamin B yang diperlukan untuk kesihatan mata, kulit, kuku dan rambut. Ia juga bagus bagi penghidap jerawat kronik kerana B-Complex mampu mencegah stress.

Keistimewaan Vitamin B

Vitamin B1
Manfaatnya :
melancarkan metabolisme
melancarkan peredaran darah
mengoptimalkan aktiviti kognitif dan fungsi otak
mencegah terjadinya kerosakan urat saraf
memulihkan gangguan saraf


Vitamin B6
Manfaatnya :
memlancarkan metabolisme
meningkatkan kekebalan tubuh
menjaga keseimbangan garam-garam mineral
membantu sintetis RNA dan DNA


Vitamin B12
mencegah kerosakan urat saraf
membantu pembentukan sel darah merah
melancarkan metabolisme sistem tubuh
mengubah karbohidrat, protein dan lemak kepada tenaga



ESP
ESP ialah adalah sumber protein (dari soya) yang akan membantu mencepatkan pemulihan luka akibat jerawat dan menggantikan sel-sel kulit dengan cepat. Turut membantu melembutkan dan memutih kulit.
ESP adalah sumber protin, diperlukan untuk menghasilkan sel-sel baru bagi kulit. ESP memang satu cadangan terbaik untuk merawat kulit kerana sel kulit akan mati dalam masa 21 hari. ESP diperlukan untuk merawat kulit yg rosak akibat dari jerawat

Manfaatnya :
Kulit tidak berminyak
Kulit tak terlalu kering
Liang pori mengecil
Jeragat hilang
Kulit tak kusam
Seluruh badan cerah sekata



Vita E Complex
Vitamin E bagus dalam memudarkan parut jerawat. Ia juga menjadikan tekstur kulit menjadi lembap dan nampak berseri (glowing)
Vitamin E melambatkan proses penuaan (vitamin awet muda), mengurangkan parut, mengatasi masalah whitehead dan blackhead yang menjadi punca jerawat, mencegah segala pertumbuhan abnormal sel, mempercepat proses baik luka (jerawat) dan membantu pengaliran darah dengan lebih lancar.


Manfaatnya:
Mengurangkan kedutan dan garis-garis halus 
Menjadikan kulit lebih kenyal
Menjadikan wajah bersinar dan bermaya
Menghalang pertumbuhan jerawat dan jeragat
Mengurangkan bintik hitam dan jeragat
Merawat pigmentasi




Testimoni


Jerawat Makin Berkurang

Tiada Lagi Rasa Benci Pada Diri Dan Rendah Diri

Lepas Amalkan Masker Vitamin C Jerawat Kecut


Muka Makin Bersih Dan Berseri


Masalah Muka Jerawat Teruk Makin Hilang


Jerawat Makin Hilang

Artikel menarik : CARA ATASI MASALAH GOUT



Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja ESELL dan ikut arahan yang diberikan.


ESELL



SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR
ID NO. 1256201
SHIDA ABU BAKAR
Contact No : 014-844 0163

POSTAGE KE SELURUH MALAYSIA
*Jaminan Shaklee: Sentiasa Selamat, Berkesan dan Semulajadi
*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit.




No comments:

Post a Comment

SUPER FIBER MIX DESIGN (SFM) AT BATCHING PLANT

WHAT IS SUPER FIBER MIX DESIGN (SFM)  Forta-Fi® Fiber-Reinforced Asphalt Concrete Mix Design (FRAC) or also known as Super Fiber Mix Design ...