Tuesday, 23 May 2017

Bagaimana Vivix Merawat Diabetes

Vivix dan Peranannya Dalam Membantu Pesakit Diabetes

Dalam entry sebelum ni, kita pernah cerita tentang Vivix sang tonik ajaib ni, ialah secara ringkasnya sejenis supplement anti-penuaan kan? Vivix ialah satu-satunya supplement yang tembus sampai ke DNA! 

Jom kita tengok sekejap macam mana Vivix ni berfungsi untuk membantu pesakit diabetes. Bukan nak bagi nampak muda je hoccay! Ada 1001 fungsi yang timbul bila sel-sel kita ni di renew kan semula dari dalam.

Anda tahu tak..???


Apa dia diabetes ni?

Penyakit kencing manis ataupun diabetes mellitus merupakan sejenis penyakit yang dapat dicirikan dengan keadaan hiperglisemia (tinggi kandungan glukosa dalam darah), terutamanya selepas pengambilan makanan, pada penghidapnya.
Secara umumnya, penyakit kencing manis dapat digolongkan sebagai:

Diabetis jenis pertama (I) 

juga dikenali sebagai diabetis bersandar insulin (IDDM - 'Insulin Dependent Diabetes Mellitus') atau diabetis awal remaja. 

Diabetis jenis I dicirikan dengan kegagalan penghasilan insulin oleh kelenjar pankreas. Biasanya, penghidap diabetis jenis pertama mula mendapat simptom penyakit semasa kanak-kanak atau remaja. 

Disebabkan oleh kegagalan penghasilan insulin semula jadi oleh badan, pesakit memerlukan suntikan insulin dari luar untuk pengawalan tahap glukosa darah.


Diabetis jenis kedua (II) 

boleh disebabkan oleh kerintangan insulin (penurunan sensitiviti tisu badan terhadap insulin) dan/atau penghasilan insulin yang berkurangan. 

Diabetis jenis II, oleh kerana masih mempunyai sedikit sebanyak insulin dari pankreas, boleh dikawal secara pemantauan pangambilan makanan, pengurangan berat badan, bersenam, dan pengambilan ubat secara makan/suapan ( suntikan insulin diperlukan dalam keadaan tertentu sekiranya pengambilan ubat secara makan kurang berkesan atau memberi kesan samping serius kepada pesakit).

Diabetes Gestasi ialah diabetes yang dialami oleh wanita ketika kehamilan. Diabetes gestasi adalah mirip diabetes jenis kedua disebabkan ketika kehamilan, insulin yang diperlukan oleh wanita hamil adalah lebih untuk keperluan bayinya. Jika badan tidak mampu untuk menghasilkan insulin tambahan untuk keperluan anak dalam kandungan maka ibu akan mengalami paras gula dalam darah yang tinggi.







Kesan Diabetes

Semua bentuk diabetis meningkatkan risiko komplikasi jangka panjang. Ini biasanya membangunkan selepas bertahun-tahun (10-20), tetapi boleh menjadi gejala pertama dalam orang-orang yang jika tidak tidak menerima diagnosis sebelum masa itu.

Komplikasi jangka panjang yang besar berkaitan dengan kerosakan kepada saluran darah. Risiko Diabetis beregu penyakit kardiovaskular dan kira-kira 75% daripada kematian pesakit diabetes adalah disebabkan oleh penyakit arteri koronari. Lain-lain penyakit "makrovaskular" arestroke, dan penyakit vaskular periferal.

Komplikasi utama diabetis disebabkan oleh kerosakan pada saluran darah kecil termasuk kerosakan kepada mata, buah pinggang, dan saraf.

Kerosakan mata yang dikenali sebagai retinopati diabetis, adalah disebabkan oleh kerosakan kepada saluran darah dalam retina mata, dan boleh menyebabkan kehilangan penglihatan secara beransur-ansur dan buta.

Kerosakan kepada buah pinggang yang dikenali sebagai nefropati diabetis, boleh membawa kepada tisu parut, air kencing kehilangan protein, dan penyakit buah pinggang kronik akhirnya, kadang-kadang memerlukan dialisis atau pemindahan buah pinggang.

Kerosakan pada saraf badan, yang dikenali sebagai neuropati diabetis, komplikasi diabetis yang paling biasa. Gejala-gejala boleh termasuk kebas, kesemutan, sakit, dan sensasi kesakitan diubah, yang boleh membawa kepada kerosakan kepada kulit. masalah kaki yang berkaitan dengan diabetis (seperti ulser kaki diabetik) boleh berlaku, dan boleh menjadi sukar untuk merawat, kadang-kadang memerlukan amputasi.



                                        Kesan penyakit diabetes terhadap badan kita


Scary kan effect diabetes ni pada badan kita?? So, langkah terbaik ialah untuk mencegah diabetes ni dari awal dan berjaga-jaga terhadap tanda-tanda diabetes supaya senang untuk kita kesan dan rawat.





Bagaimana Vivix Bertindak Melawan Diabetes?

Vivix merupakan salah satu ikhtiar kita untuk membantu pesakit diabetes. Ramuan Vivix yang terdiri daripada campuran botani yang kaya dengan Resveratrol dan Polifenol dapat memberi manfaat kepada pesakit diabetes.

Resveratrol dan Polifenol dapat mengawal diabetes serta komplikasinya dengan cara:

1)            Memperlahankan atau mengurangkan Sindrom Rintangan Insulin (metabolic syndrome), lalu meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin.

Vivix adalah antioksidan yang berkuasa untuk membantu melindungi dan membaiki sel yang rosak. Pengambilan Vivix secara berterusan dapat memberi manfaat dalam mengurangkan Metabolic Syndrome yang mengarah kepada penyakit kardiovaskular dan diabetes yang disebabkan oleh kerosakan gen.

Rintangan insulin adalah satu daripada faktor penyumbang utama diabetes. Jika sensitiviti tubuh terhadap insulin dapat ditingkatkan, diabetes dapat dirawat. Apabila tubuh kita hilang sensitiviti terhadap insulin, tubuh akan mengeluarkan lebih banyak insulin untuk mengawal aras gula dalam darah.

Jadi Resveratrol pula mampu meningkatkan sensitiviti tubuh kita terhadap insulin oleh itu mengurangkan jumlah insulin yang diperlukan untuk mengawal paras gula dalam darah.


2)    Mengaktifkan enzim yang sangat berkuasa dalam tubuh kita.

Untuk mengawal diabetes, satu enzim iaitu dikenali sebagai enzim SIRT1 mestilah diaktifkan yang mana enzim ini bertanggungjawab terhadap rembesan hormon insulin dan enzim.


3)    Mengawal kepekatan gula dalam darah

Karbohidrat yang dicerna akan menghasilkan gula yang memberikan kita tenaga. Walau bagaimanapun, pengambilan karbohidrat yang tinggi seperti nasi akan menyebabkan kandungan gula dalam darah kita meningkat.

Melalui pengambilan Vivix, polifenol akan melambatkan pencernaan dan penyerapan karbohidrat dalam darah dan seterusnya mengelakkan pengumpulan gula yang tinggi yang menyebabkan diabetes.


4)    Mengelakkan kerosakan mata, menggalakkan penyembuhan luka dengan segera

Polifenol Anthocyanins yang terkandung di dalam Vivix membantu dalam membaiki penglihatan dan menyembuhkan luka dengan segera.


5)    Mencegah pembentukan protein AGE

Protein AGE (advanced glycation end products) terhasil daripada protein dan gula berlebihan dalam badan. Ia boleh menyebabkan atherosclerotic, sel mati dan komplikasi penyakit kencing manis. Salah satu dari mekanisma anti-penuaan Vivix adalah dengan memperlahankan penbentukan protein AGE ini.






Jom kita tengok testimoni-testimoni pesakit diabetes yang dah beransur pulih dengan pengambilan Vivix Shaklee ni:














Kesan Jangkamasa Panjang Pengambilan Suplemen

Sebenarnya ramai yang konsisten dalam jangkamasa panjang telah memperoleh hasil yang membahagiakan dari aspek kesihatan. Produk Shaklee ada Landmark study yang membuat kajian ke atas 3 kumpulan pengguna iaitu
  • Pengguna vitamin jenama lain
  • Pengguna tanpa vitamin
  • Pengguna vitamin jenama Shaklee

Kajian ini dijalankan selama 3 tahun dari 2004 hingga 2007. Kajian ini juga memilih pengguna yang mengamalkan pengambilan vitamin dalam kumpulan di atas bagi tempoh 10 tahun ke atas. Jadi bukan mudah untuk dapatkan hasil ujian ini, bayangkan kena konsisten selama tempoh melebihi 10 tahun dengan amalan yang sama. Kalau ambil jenama vitamin lain, selama 10 tahun ke atas. Gitu juga dengan pengguna Shaklee.
Tahu kenapa mesti pengguna melebihi 10 tahun? Sebab mengikut pengamal perubatan, banyak penyakit didunia ini mengambil masa lebih 5 tahun baru penyakit memunculkan diri dalam badan seseorang. Banyak kajian klinikal ke atas suplemen dibuat kepada pengguna mengamalkan sekitar 3 tahun hingga 5 tahun. Jadi bagi pakar perubatan, ini kurang meyakinkan. Sebab itu bagi kajian ini, mereka mengambil pengguna melebihi 10 tahun.

Kajian ini dijalankan ke atas lebih 1000 orang pengguna. Shaklee adalah satu-satunya jenama vitamin yang berani ikuti kajian ini, tiada jenama suplemen lain ya yang menyertai kajian ini. Jadi bagi landmark ke atas suplemen atau vitamin, anda perlu lihat Shaklee.



Hasil kajian yang telah dibuat oleh NHANES terhadap pengguna Shaklee
Dalam ketiga-tiga kumpulan ini, hasil kajian menunjukkan seperti berikut:
  1. Individu yang mengamalkan produk Shaklee ternyata lebih sihat berbanding mereka yang tidak mengambil makanan tambahan atau multivitamin jenama lain.
  2. Pengamal Shaklee berjaya mengekalkan tahap normal bagi
  • tekanan darah
  • homosisteina
  • kolestrol HDL
  • Protein c-reaktif

Mengujakan bukan? Jadi bagi pengguna Shaklee, anda membuat keputusan bijak dengan mengambil Shaklee. Bangga kan jadi pengguna produk terbaik. Bagi yang sedang menimbangkan mencuba Shaklee, anda tidak perlu ragu-ragu lagi sebenarnya. Shaklee terbaik dalam kelasnya.


Sumber:
1.     Wikipedia

2.     Laman web Kementerian Kesihatan Malaysia


Untuk Order boleh klik VIVIX . Pembayaran boleh dibuat menggunakan Debit Card atau Credit Card.


                          PERUNDING VITAMIN ANDA
                                    SHIDA ABU BAKAR

                           Shaklee Independent Distributor
                                          Id No : 1256201
                                Contact No : 014-844 0163
                                 http://shidaabubakar.wasap.my
                      Email : hasidaabubakar07@gmail.com
                           Facebook : Hasida Abu Bakar


                      POSTAGE KE SELURUH MALAYSIA


*Jaminan Shaklee: Sentiasa Selamat, Berkesan dan Semulajadi

**Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit.




No comments:

Post a Comment

Apa Itu Resveratrol

Resveratrol adalah sebahagian daripada bahan semulajadi yang dikenali sebagai polifenol. Ia banyak ditemui di dalam tumbuh-tumbuhan termasu...